Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszego sklepu do indywidualnych potrzeb klientów.
W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszego sklepu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że bedą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.
ZOBACZ KOSZYK
Ilość produktów w koszyku: 0
Wartość koszyka: 0 PLN

Steam: soundtrack będzie można kupić bez gry
13.01.2020.

Steam: soundtrack będzie można kupić bez gry

O tym, jak duże znaczenie ma muzyka w filmie, nie trzeba przekonywać. Tymczasem równie istotny jest soundtrack w grach. Niektóre tytuły mają tak dobrą ścieżkę dźwiękową, chodzi oczywiście o tło muzyczne, a nie odgłosy walki, czy ryki potworów, że wiodą własne życie.

Steam, jedna z najbardziej popularnych platform dla graczy, zdecydował więc, że będzie można kupić samą ścieżkę dźwiękową, bez konieczności zakupu gry. W informacji umieszczonej na stronie SteamCommunity.com firma poinformowała, że wprowadza nowy typ aplikacji, przeznaczony dla ścieżek dźwiękowych. Do tej pory można było je kupić w ramach tzw. zawartości do pobrania (DLC), ale ta możliwość nie sprawdzała się zbyt dobrze. Nowy typ aplikacji wprowadzony przez Steam przeznaczony jest tylko dla ścieżek dźwiękowych. Dzięki temu, jak czytamy na stronie:
  • użytkownicy mogą zakupić ścieżkę dźwiękową bez konieczności kupowania gry;
  • użytkownicy mogą pobrać ścieżkę dźwiękową bez konieczności pobierania gry;
  • użytkownicy mogą przeglądać pobrane przez nich ścieżki dźwiękowe i zarządzać nimi bezpośrednio z Biblioteki Steam;
  • użytkownicy mogą stworzyć na Steam katalog „Muzyka”, gdzie znajdować się będą wszystkie ścieżki dźwiękowe, zamiast umieszczania ich w podkatalogach poszczególnych gier;
  • producenci mogą przesyłać ścieżki dźwiękowe i nimi zarządzać za pomocą strony partnerskiej, bez konieczności używania steamcmd;
  • producenci mogą sprzedawać ścieżki dźwiękowe nawet wtedy, gdy sama gra, z której dana ścieżka dźwiękowa pochodzi, nie jest dostępna na Steam.

Jednocześnie każda ścieżka dźwiękowa będzie zawierać zestaw standardowych MP3, ale jest też możliwość dodania wysokiej jakości magazynów zawartości, czyli FLAC lub nieprzetworzony WAV. A przy okazji będą one zawierać elementy takie jak grafika albumu czy tzw. książeczka. To dla klientów. A co dla partnerów serwisów? Otóż Steam przygotował narzędzie dla developerów, mając ułatwić konwersję istniejących ścieżek dźwiękowych, które zautomatyzuje konwersję DLC do nowego formatu aplikacji. Przy czym, do współpracy przy sprzedaży ścieżek dźwiękowych zachęcane są także te studia, które nie sprzedają własnych produkcji przez Steam.

Najlepsza muzyka w grach

Ścieżka dźwiękowa w grze jest chyba równie ważna, jak obraz i opowieść. Wystarczy posłuchać Woodkida w trailerze Assassins’s Creed, by zrozumieć, że bez niego, ten zwiastun nie miałby takiej mocy.

Różne serwisy robią własne zestawienia najlepszych ścieżek dźwiękowych. Oczywiście, taki wybór to zawsze rzecz gustu. My ze swojej strony polecamy nieskomplikowaną, ale miłą dla ucha muzykę z „Machinarium” studia Amanita Design (odpowiedzialnego również za „Botaniculę” i „Samorosta”), świetną ścieżkę dźwiękową z „Sayonara Wild Hearts”, autorstwa Daniela Olsena i Jonathana Enga, z udziałem wokalistki Linnei Olsson oraz, last but not least, naszego „Wiedźmina” z muzyką Adama Skorupy. A z zupełnie innej beczki: warto posłuchać rewelacyjnej ścieżki dźwiękowej do filmu „Arrival”, skomponowanej przez nieżyjącego już niestety Jóhanna Jóhannssona i nieco zapomnianego „The Piano” (reż. Jane Campion), gdzie autorem muzyki jest Michael Nyman.



Źródło: chip.pl
 

Advertisement



PRODUCENCI






AKTUALNOŚCI

Produkty Patriot Memory dostępne od ręki
Produkty Patriot Memory dostępne od ręki
Zachęcamy do zapoznania się z ofertą produktów marki Patriot , które ponownie dostępne są od ręki w naszym magazynie w Piasecznie. W naszej ofercie posiadamy szeroki wybór najpopularniejszych modeli dysków SSD, pamięci RAM, kart SecureDigital oraz pendrive. (...)
Więcej »
 
Produkty PNY w naszej ofercie
Produkty PNY w naszej ofercieZapraszamy do zapoznania się z ofertą produktów firmy PNY Technologies Inc., dostępnych od ręki w naszym magazynie w Piasecznie. Istniejąca od 1985 roku firma PNY Technologies Inc. z siedzibą w Parsippany w USA jest wiodącym producentem modułów pamięci, (...)
Więcej »
 
Chroń dane wyświetlane na monitorze
Chroń dane wyświetlane na monitorzeZadbaj o to, aby poufne dane nie zostały wykradzione z twojego komputera. Zagwarantuj sobie i swoim pracownikom komfort i bezpieczeństwo pracy. Filtr prywatyzujący Qoltec sprawia, że wyświetlana zawartość monitora widoczna jest jedynie dla osoby (...)
Więcej »
 
Gamdias - 100% opłacalności
Gamdias - 100% opłacalności29 sierpnia portal PCELITE przetestował dwa produkty dystrybuowanej przez nas marki Gamdias. Pod lupę recenzentów poszła klawiatura HERMES E2 oraz mysz ZEUS M1. Autorzy testu tak podsumowali swoją styczność z urządzeniami: GAMDIAS mimo, że nie posiada wielu (...)
Więcej »
 
INFORMACJE ZE ŚWIATA IT

Hakerzy już wykorzystują luki bezpieczeństwa w W7
Hakerzy już wykorzystują luki bezpieczeństwa w W7 Jeszcze nie ostygły informacje o ostatecznym zakończeniu wsparcia dla Windows 7, a przestępcy już zaczęli wykorzystywać nowo odkryte podatności tego systemu operacyjnego. Wykorzystują przy tym znane narzędzia takie jak stworzony kilka lat temu przez (...)
Więcej »
 
Rozpoznawanie twarzy przestaje się podobać Chińczykom
Chińscy hakerzy sklonowali odcisk palca Rozpoznawanie twarzy wzbudza w Chinach coraz większe wątpliwości i protesty. Profesor Guo Bing pozwał park dzikich zwierząt, który zmienił sposób weryfikacji biletu za pomocą odcisku palca na system rozpoznawania twarzy. Termin rozprawy nie został jeszcze ustalony, (...)
Więcej »
 
„Pokemon GO” zarobiło w 2019 r. ponad 3,4 mld PLN
„Pokemon GO” zarobiło w 2019 r. ponad 3,4 mld PLN Według firmy Sensor Tower zajmującej się analizą rynku aplikacji mobilnych, gracze w 2019 roku zrobili zakupy w grze "Pokemon Go" rekordowe 894 miliony dolarów (ponad 3,4 miliardy złotych). To najlepszy wynik hitu Niantic do momentu wydania gry. „Pokemon GO” to stworzona (...)
Więcej »
 
Steam: soundtrack będzie można kupić bez gry
Steam: soundtrack będzie można kupić bez gry
O tym, jak duże znaczenie ma muzyka w filmie, nie trzeba przekonywać. Tymczasem równie istotny jest soundtrack w grach. Niektóre tytuły mają tak dobrą ścieżkę dźwiękową, chodzi oczywiście o tło muzyczne, a nie odgłosy walki, czy ryki potworów, że wiodą własne życie. (...)
Więcej »
 






Copyright © 2006 - 2020 Sklep komputerowy Reactor.pl. U nas kupisz najlepsze komputery, karty graficzne, akcesoria komputerowe